dimarts, 15 de març del 2011

Anàlisis i interpretació d’un curtmetratge

Títol: "Lo siento, te quiero"
Enllaç del curtmetratge


Aquestes imatges mostren alguns dels elements sintàctics del curtmetratge que he analitzat:




ANÀLISIS DE LA FIGURA RETÒRICA

Aquests curtmetratge explica la història d’un noi que un dia va ser infidel al seu cor. Aquest remordiment el perseguirà tota la vida, i no se’n podrà lliurà d’ ell fins que no afronti la realitat.
Dintre d’aquesta historia podem extreure una metàfora. En els primers minuts del vídeo veiem com el protagonista té un tall al cor; Cap a la meitat del curt comença a aparèixer un líquid de color negre provinent d’aquest tall (minut 5.25); Cap al final del vídeo veiem com l’home escup una espècie de peix que suposadament tenia dintre del cor.
L’expulsió d’aquest peix, simbolitza una metàfora ja que l’home escup els seus remordiments i mals records amb aquesta acció. Tots aquests remordiments i lamentacions estan representats entre els minuts 6 i 7 del curtmetratge.

ANÀLISIS DEL CURTMETRATGE.

1. Aspectes morfològics.

Elements visuals

- Iconicitat/Abstracció: L’obra està representada en espais reals, amb objectes reals i amb personatges reals pel que hi observem un alt nivell d’iconicitat, l’únic element abstracte que hi trobem és la substància negre que surt de les clavegueres al minut 6.12.
- Denotació / connotació. Com ha element denotatiu podem trobar la trama de la història, mentre que l’element connotatiu recauria en allò que nosaltres percebem de la trama, és a dir, els sentiments o emocions que sentim al veure el vídeo.
- Simplicitat / complexitat. En aquests curt hi trobem certa complexitat ja que apareixen variacions de plans, d’enquadrament, d’angulacions, de llums, de colors...
- Originalitat / redundància. La història que ens explica el curt té una trama original, amb un plantejament, un desenvolupament i un desenllaç. La originalitat també la podem trobar en el flashback que apareix cap a la midat del curt i en el fet que no sabem com acabarà la història fins que no arribem al final.

Elements sonors

- Música. Durant alguns moments del curt, apareixen melodies de fons. Per exemple al minut 1.50 trobem una melodia suau i relaxant, mentre que al minut 4.13 trobem una melodia alegre i divertida. Tot i això, la música no és un element destacable.
- Efectes de so. Els efectors sonors no són abundants en aquest curt, però hi podem trobar un al minut 6.14, que representa el so del líquid negre que apareix de les clavegueres.
- Veu. Els personatges parlen i interactuen entre ells mitjançant el diàleg oral, pel que podem sentir les seves veus. Cal dir també, que no hi ha cap veu en off.
- Silenci. Hi podem trobar alguns moments de silenci, com per exemple al minut 8.38, però aquets són escassos ja que gairebé sempre hi trobem alguna melodia de fons o els dialegs dels diferents personatges del curt.

2. Aspectes sintàctics.

2.1 Enquadrament. Trobem un enquadrament central
2.2 Tipus de plans. Trobem diferents tipus de plans, per exemple al minut 1:34 podem observar un pla narratiu i sencer, mentre que al segon 37, observem un plans expressiu i de detall
2.3 Composició de la imatge. Els personatges o objectes principals es situen en les interseccions resultants de dividir la pantalla en una quadrícula de 3x3.
2.4 Angulació i inclinació de la càmera. La majoria de les angulacions que hi trobem estan efectuades en un angles central o mig. Per exemple podem veure un Angle mig al minut 1.18
2.5 Profunditat de camp. En el minut 1.28, per exemple, trobem poca profunditat de camp, ja que només es veuen amb claredat les lletres mentre que tot el demés està borrós.
2.6 Moviments de càmera. Podem trobar moviments físics en els primers minuts del vídeo, aquets mostren narració i descripció de l’escènica.
2.7 Continuïtat o raccor. Del minut 1.27 al 1.32 hi trobem una continuïtat en la direcció del moviment, mentre que del minut 0.37 al 0.42 hi ha una discontinuïtat de la lluminositat.
2.8 Ritme. El Ritme que hi apareix al curt és suau, ja que es desenvolupa a partir de plans llargs i poc nombrosos (en els primers minuts).
2.9 Il•luminació. Hi ha força varietat d’iluminació a causa de la diversitat d’espais, però per exemple, al minut 1.03 trobem una il•luminació dura amb ombres i contrastos. Aquesta també és una il•luminació directe i posterior.
2.10 Color. Trobem diversitat de colors, ja que com he dit anteriorment no hi ha un únic espai, sinó que el vídeo es representa en diferents ambients. Al minut 1.03, per exemple, trobem colors amb saturació i de tonalitats blanques, que aporten puresa i tranquil•litat.
2.11 Transicions. N’hi ha varies transicions durant tot el curt. Una d’elles apareix del minut 1.16 al 1.17 i és una edició per tall, ja que es canvia de pla i escena directament.
2.12 Codis gràfics Al principi del curt, trobem títols de crèdit. I al minut 1.30 apareixen codis escrits, “Lo siento, te quiero”.
2.13 Trucs i efectes especials. No abunden els efectes especial, tot i això al segon 0.53 veiem dos imatges, la gravada directament i la que es reflecteix en un mirall i és captada per la càmera, pel que veiem dues perspectives de la mateixa escena. També al minut 6:12 veiem com surt de la claveguera una substància negrosa.
2.14 Música i efectes sonors. Durant tot el curt podem apreciar diferents melodies relacionades amb allò que es vol transmetre, per això en trobem d’alegres i de tristes. Per exemple, trobem un so directe i alhora gairebé silenciós, ja que només s’ha enregistrat el so de fons, al segon 35.

3 comentaris:

  1. Realment aquest curtmetratge és impressionant! Has fet una bona elecció del vídio i una bona feina d'anàlisi!

    ResponElimina
  2. Felicitats per l'anàlisi! Crec que has fet una molt bona feina amb un anàlisi interessant i molt detallat! Enhorabona! :D

    ResponElimina